en kan inte göra allt men alla kan göra något

Innan kunde jag tänka att ha aneroxi är egoistiskt eftersom det finns barn som dör vart 10 sekund på grund av svält. Men man kan ändå inte sitta och säga att det är egoistiskt att ha aneroxi, för det är ju antagligen något/någon som fått dessa människor att må så dåligt över sig själva?
Kanske är det all denna massmedia som släpps, alla dessa bilder på riktigt smal redigerade modeller. Alla kändisar som bantar ner sig, ja allt och alla ska vara smala. Men att säga att någon som har aneroxi är egoistisk är som att säga att de som begår självmord är egoistiska eftersom det finns folk som vill leva men dör ändå. Men varför ska man behöva leva om man verkligen inte vill? Världen är sjuk, det är krig, uppror och barn som dör hela tiden. Känns hemskt när man tänker på det så att kunna sitta och räkna till 10 och veta att någon dör. Ett litet oskyldigt barn.. Men ändå sitter jag bara här på min feta röv och inte gör något åt saken... jo visst min familj har ett fadderbarn som man ger pengar till varje månad och jag har köpt något kort nångång som gör att ett barn i bangladesh får en godnatt kram. Jag har mat på bordet varje kväll. Känns hemskt, det får mig att tappa aptiten genom att veta att folk svälter medans jag äter det. Vi som har mat varje dag, kläder att ta på oss och har chansen att gå i skolan kan bara skatta oss lyckliga, vi har tur.. tur att vi föddes i denna del av världen.
Men vi alla borde ta tag i situationen, en kan inte göra allt men alla kan göra något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0